مبتکران صنعت سکویا

پارکت و لمینت

مبتکران صنعت سکویا

پارکت و لمینت

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای خرید پارکت لمینت به مغازه دکوراسیون مراجعه کرده و فروشنده با چرب زبانی از عدم آگاهی شما استفاده کرده و جنس بی کیفت را با قیمت بسیار بالا به شما بدهد.در ادامه سعی می کنیم با دادن یک سری اطلاعات مفید شما را در زمینه خرید پارکت لمینت متبحر کنیم.

۱- حتما به استانداردهای AC توجه نمایید.

۲- از خریدپارکت لمینت  با مارک ها و برندهای ناشناخته خوداری نمایید؛برندهای بی کیفیت در بازار زیاد هستند سعی کنید قبل از خرید از شرکت تولید کننده و نوع برند و…اطلاعات کافی کسب نمایید.

۳- هرگز صرفا به ظاهر زیبای پارکت  لمینت توجه نکنید بلکه سایر جوانب آن را نیز در نظر بگیرید.

۴- برای مراکز و محل های پرتردد که با کفش تردد می شود از AC4 یا AC5 استفاده نمایید.

۵- برای منازل مسکونی AC3 مناسب می باشد.

۶- حتما به کشور سازنده ی پارکت لمینت توجه نمایید.

۷- هرگز به تعاریف برخی فروشنده ها راجع به ضد آب بودن پارکت  لمینت اعتنا نکنید ، چون هیچ پارکت لمینتی ضد آب و قابل شستشو نیست؛مگر یک سری از پارکت لمینت ها که قیمت بسیار بالایی دارند

۸- به شیارهای دور تا دور  پارکت لمینت که کلیک نام دارند بیشتر دقت کنید، هر چقدر این کلیک ها بزرگتر باشند ، لمینت ها بیشتر و بهتر در هم قفل می شوند.

۹- نکته ی مهم در لمینت نصب صحیح آن است. پس حتما از نصابان خوشنام و باسابقه و حرفه ای در این زمینه استفاده نمایید تا مبلغی که بابت خرید پارکت لمینت پرداخت کردید سوخت نگردد.

۱۰- در انتخاب فوم نیز دقت کافی داشته باشید که فوم عایق کاری موتورخانه را به جای فوم لمینت دریافت نکنید. حتما از فوم سفید رنگ بدون هیچ گونه ورق آلومینیومی

و نایلونی زیر آن استفاده کنید.

۱۱-حتما در مورد کرایه و محل بارگیری و هزینه انبار با فروشنده صحبت نمایید تا هنگام تحویل بار نقره داغ نگردید.

  • پریسا پیران
  • ۰
  • ۰

 

وینیل(به انگلیسی: vinyl) یا اتنیل ) به انگلیسی: ethenyl) گروه عاملی در شیمی آلی است که به صورت یک مولکول اتنیل که یک اتم هیدروژن از آن جدا شده باشد، تعریف می‌شود. ترکیبات شامل گروه وینیل به ترکیبات وینیلی معروف هستند.

کفپوش وینیل یا PVC به دو صورت ورقه ای و تایل درانواع ساختمان های تجاری, اداری و مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد. از بین انواع کفپوش های چوبی, سرامیک, موکت و لمینت, کفپوش های PVC در صنعت ساختمان سازی بیشتر رواج دارند. دلیل اصلی استفاده از این نوع کفپوش نگهداری آسان و مقاومت بالای آن نسبت به سایر کفپوشها می باشد. کفپوش PVC قابل استفاده در مکان های مختلف از جمله آشپزخانه, حمام, فروشگاه ها, مراکز بهداشتی و میباشد.

از ویژگی های کفپوش وینیل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کفپوش های لمینت را به راحتی میتوان تعمیر کرد. در صورت ایجاد هر نوع آسیب میتوان تایل مورد نظر را جدا کرد و تایل دیگری را جایگزین آن نمود.
این کفپوش نوعی عایق صوتی و حرارتی ست که قابلیت استفاده در اکثر مکان های ساختمانی میباشد.
نصب کفپوش های PVC در مقایسه با سایر کفپوش ها آسان تر میباشد.
خاصیت ضد آب بودن این نوع کفپوش باعث شده تا از آن در مکان های مرطوب نیز استفاده شود.
کفپوش وینیل در طرح های متنوع تولید میشود و بنا بر دکوراسیون داخلی مورد نظر میتوان آن را بر اساس طرح های چوبی و سنگی انتخاب نمود.
قیمت کفپوش های PVC در مقایسه با کفپوش های لمینت و پارکت مناسبتر است.
از دیگر خصوصیات کفپوش PVC میتوان به دوام و طول عمر آن اشاره نمود.
تمیز کردن و نظافت این نوع کفپوش ها بسیار آسان و راحت است و به مدت طولانی تمیزی آنها باقی میماند.کفپوش ها در تقسیم بندی هایی اعتباری بر اساس قطع، ضخامت، ساختار فیزیکی و ویژگی ها تقسیم بندی میشوند اما پر کاربرد ترین این تقسیم بندی ها قطع است و بر این اساس کفپوش ها به دو گونه رول و تایل تقسیم میشوند. در این جا اصطلاحی کاربردی به وجود آمده است با عنوان LVT که مخفف Luxury Vinyl Tile می باشد. ضخامت رول ها معمولا ۲ میلیمتر می باشد ولی تایل ها تا ضخامت ۷ میلیمتر در بازار موجود می باشد.ن

حوه نصب کف پوش های PVC

نصب کف پوش های پی وی سی بسیار راحتر از انواع دیگر کف پوش می باشد و نیازی به نیروی متخصص ندارد و براحتی می توان آنرا برش داد.برای نوع رول آن می توان آنرا به زیرکار نچسباند ولی برای ثابت ماندن و جلوگیری از حرکت های احتمالی بهتر است آنرا باچسب مخصوص به زمین چسب کنید. نوع تایلی آن هم به دو صورت وجود دارد که برخی خود چسب بوده و براحتی آن را مانند ورچسب به زمین فیکس میکنید و یا تایل بدون چسب است که خودتان زیر کار را چسب ریخته و تایل ها را مرتب و منظم در کنار هم با ظرافت میچسبانید حتما توجه داشته باشید بعد از چسباندن بر روی آن تا ۴۸ ساعت نباید راه بروید یا وسیله جابه جا کنید تا به خوبی خود را بگیرد. چسب مخصوص اینکار بر روی انواع سطوح مانند سرامیک، موزاییک، سنگ و قابل اجراست فقط حتما قبل از اجرا خوب آنرا تمیز و خشک کنید


  • پریسا پیران
  • ۰
  • ۰

با وجود اینکه گفته شده کفپوش لمینت تا حد زیادی در مقابل خش مقاوم هست ولی باقی ماندن گرد و خاک، مو یا اشغال بر سطح اون برای مدت طولانی می تواند منجر به ایجاد خش شود. برای جلوگیری از بروز همچین اتفاقی توصیه می کنیم سطح لمینت را به طور منظم جارو کنید. همچنین می توانید از سر نرم جاروبرقی برای تمیز کردن گرد و خاک و آشغال از روی سطح لمینت استفاده کنید. به خاطر داشته باشید سری اصلی جاروبرقی می تواند به کف آسیب برساند.

بعد از جاروب کردن سطح لمینت با کمک یک سطل آب گرم و یک طی با سری نرم می توانید تمام لکه ها و کثیفی های سطح لمینت را کاملا تمیز و براق کنید. در پایان کار حتما به خاطر داشته باشید که سطح را با یک دستمال خشک کاملا عاری از رطوبت کنید تا به لمینت شما آسیبی وارد نشود.

یک توصیه برای پاک کردن کفپوش لمینتی که کپک زده و تیره شده است، استفاده از سرکه رقیق شده با آب است. مخلوط سرکه و آب که به خوبی رقیق شده است را با کمک آب پاش بر سطح کفپوش خود اسپری کنید و سپس با کمک دستمال آن را خشک کنید. فقط به خاطر داشته باشید تمام سطح را به یکباره با محلول سرکه رقیق شده اسپری نکنید. زیرا شما باید به سرعت کفپوش آغشته به سرکه را خشک کنید و بعد سراغ بخش جدید کفپوش بروید.

به خاطر داشته باشید هرگز از شوینده های قوی برای نظافت لمینت استفاده نکنید. زیرا علاوه بر باقی گذاشتن آثار لک بر روی کفپوش، موجب آسیب زدن بر سطح آن خواهند شد. برای این منظور علاوه بر آب داغ، می توانید از شوینده های مخصوص لمینت استفاده کنید.

این روزها با وجود نسل جدید کفپوش‌های چوبی همه در انتخاب رنگ، طرح و اندازه کفپوش مورد نیاز خود انتخاب‌های بیشتری پیش رو دارند. این کفپوش‌ها نسبت به پارکت دوام بیشتری دارند، به راحتی و بدون نیاز به چسب روی زمین نصب می‌شوند و برای محیط‌های اداری و خانه‌ها قابل استفاده هستند.




  • پریسا پیران
  • ۰
  • ۰

کلاس آتش

درجه بندی اشتعال پذیری کفپوش پارکت لمینیت را به مواردی که به عنوان کلاس های اشتعال شناخته می شوند طبقه بندی می کند. این باید توسط سازنده اثبات شود. اگر اطلاعات مربوط به محصول کلاس DIN 4102-B1 را نشان می دهد، این به معنی “آتش سوزی کم” است.


عایق صوتی صدای پا

زیر لایه هایی از قبیل پلی اتیلن ویژه، تشک های PU، چوب پنبه و یا موکت موجب شد که صدای پاها در کفپوش پارکت لمینیت کاهش یابد. آنها می توانند به طور مستقیم به رو کف پهن شوند. خرده فروشان طیف گسترده ای از محصولات طراحی شده به طور خاص برای کاهش صدای پا را عرضه میکنند.

HDF

اختصار برای (Fibreboard Density High) فیبر با چگالی بالا. این بیشتر به عنوان هسته در کفپوش پارکت لمینت استفاده می شود. با توجه به تراکم مواد بالا، HDF می تواند سطوح خاصی از استفاده را تامین کند.


  • پریسا پیران
  • ۰
  • ۰

استاندارد اروپا

استاندارد یورو برای کفپوش لمینیت EN 13329 به طور سیستماتیک تمام معیارهایی را که برای طبقه ای با کیفیت بالا و روش های آزمون مربوطه مورد استفاده قرار می گیرد، لیست می کند. یک عنصر مهم از استاندارد، تعریف آن از کلاس بار است. این به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا محصول با کیفیت را تشخیص دهند و محصول مناسب را برای کاربرد خود انتخاب کنند.




  • پریسا پیران
  • ۰
  • ۰

همه چیز درباره پارکت لمینت (بخش 1)

سازگاری با سایش


هر محیطی نیازمند کفپوش با خصوصیات خاص آن محیط است. این را با چرخاندن کاستورهای نرم بر روی کفپوش آزمایش می کنند. فاصله هر طبقه بعد از چندین هزار چرخش مشخص میشود، تا کفپوش آسیب ببیند.

نظافت و مراقبت

سطح یکپارچه پارکت لمینیت اجازه می دهد کف به سرعت تمیز شود. فقط  کافی است تی را به صورت کامل روی سطح بمالید – کار انجام شده است! هنگام پاک کردن اطمینان حاصل کنید که تی یا پارچه به خوبی روی کف است. این به عنوان پاک کردن “کمی مرطوب” شناخته شده است.

هسته مرکزی

لایه مرکزی در یک کف پارکت لمینت. این لایه از جنس MDF یا HDF ساخته شده است. لایه تزئینی به علاوه پوشش محافظ (در بالا) و لایه ثبات دهنده (در پایین) بر روی هسته پرس می شوند.

کاغذ دکور

ظاهر یک کفپوش پارکت لمینت است. تولید کاغذ دکور که شامل تکنیک های عکاسی می شود، می تواند هر سلیقه ای را تامین کند و آن را بر روی کاغذ به اصطلاح دکور چاپ کند، که همراه با پوشش محافظ، لایه رویی از کفپوش پارکت لمینیت را تشکیل می دهد. کاغذ دکور همچنین می تواند به صورت مستقیم بر روی هسته چاپ شود. طیف وسیعی از کاغذ دکورهای موجود در دسترس برای فروش با طرح های چوب و سنگ های معتبر برای دکوراسیون خلاقانه شخصی است.

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال فرایندی است که در آن تصویر کاغذ دکور به عنوان یک مجموعه داده دیجیتال موجود است که به طور مستقیم از یک رایانه به دستگاه چاپ منتقل شده و از تکنولوژی چاپ پیزو یا جوهر افشان استفاده می کند. چاپ دیجیتال برای شخصی سازی بیشتر و پاسخگویی سریعتر به درخواست مشتری، به لطف تکنولوژی اجازه میدهد حتی در اندازه های کوچک، انواع مختلف رنگ و انتخاب رایگان فرمت را داشته باشد. البته تغییرات در مراحل حساس فرایند تولید از انتخاب آثار چاپی تا مجموعه داده نهایی در فرمت تولید وجود ندارد.

چاپ مستقیم

چاپ مستقیم توصیف یک فرآیند است که در آن دکور به طور مستقیم بر روی هسته چاپ میشود. سپس سطح لاک زده میشود.

دفع

باقی مانده های کف پوش پارکت لمینیت را میتوان همراه با زباله های معمولی دفع کرد. بهتر است که کفپوش پارکت لمینت دفع شده را به محل دفن زباله هایی که می توان آن را به راحتی سوزاند منتقل کرد، به دلیل اینکه کفپوش پارکت لمینیت به طور عمده از چوب ساخته شده است.

DPL

اختصار برای (Direct Pressure Laminate) پرس مستقیم پارکت لمینت. این یک روند است که در آن کاغذ دکور، لایه محافظ و لایه ثبات دهنده بر روی هسته پرس می شوند.

صدای قدم زدن

DRUM SOUND صدائی است که در اتاق ها هنگام راه رفتن روی کف  پارکت لمینیت تولید می شود. تمایز میان صدای درام و صدای پائین ساخته شده است. صدای Footstep سر و صدا تولید شده در اتاق های پایین زمانی که بر روی کف راه می روید. صدای پا و صدای درام میتواند با استفاده از پوششهای عایق ویژه کاهش یا اصلاح شود.

سازگار با محیط زیست

کفپوش پارکت لمینت عمدتا از چوب ساخته شده است. چوب یکی از مواد خام پایدار و قابل تجدید سازنده سیاره ما است و کفپوش پارکت لمینت محصولی قابل بازیافت است. مانند همه محصولات بر پایه چوب کفپوش پارکت لمینیت همچنین شامل فرمالدئید می باشد، اما میزان انتشار ممکن است به میزان قابل توجهی کمتر از حد قانونی 0.1 ppm (به عنوان مثال 12/12 میلی گرم بر متر مکعب هوا)، این مقدار به اصطلاح E1 باشد.

فاصله از دیوار

فاصله از دیوار که باید در هنگام نصب کفپوش لمینیت مشاهده کرد. آنچه که به عنوان انبساط (افزایش سطح) شناخته می شود، تضمین می کند که کفپوش می تواند گسترش یابد، به عنوان مثال اگر تغییرات آب و هوایی رخ دهد. فاصله کفپوش پارکت لمینت از دیوار باید حداقل 8 میلی متر باشد. همین فاصله نیز باید از لوله های گرمایش، فریم های درب، ستون ها و غیره مشاهده شود.





  • پریسا پیران