مبتکران صنعت سکویا

پارکت و لمینت

مبتکران صنعت سکویا

پارکت و لمینت

  • ۰
  • ۰

آرامش و راحتی در خانه

آرامش در محیط خانه

همه ما می دانیم که یک خانه آرام، تاثیر زیادی در شادی و آرامش هر چه بیشتر ساکنین آن دارد. به منظور دستیابی به این آرامش با دقت ویژه ای مبلمان، لوستر، پرده و ..را انتخاب می کنیم و این در حالی است که عایق صدا را به عنوان مهمترین فاکتور تامین آرامش خانه، فراموش می کنیم. سرو صدای ماشینها یا همسایگان از جمله عواملی هستند که معمولا آرامش خانه شما را مختل می کنند. در این میان نمی توان زیبا نبودن عایق های صوتی را کتمان کرد. لذا در ادامه راهکارهایی را ارائه داده ایم که بدون ایجاد تغییرات ساختاری و فقط با ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی منزل، بتوان تا حد زیادی به جذب سر و صداهای زیادی موجود در خانه کمک کرد.

 

 

راهکار اول، استفاده از قالی و قالیچه

صدای راه رفتن بر روی سطوحی که فاقد پوشش هستند، بیشتر پخش می شود. بنابراین کف خانه را برای جلوگیری از انتشار صدا مفروش کنید. اگر علاقه‌مند نیستید تمام سطح را با فرش بپوشانید، می‌توانید در چندین نقطه خانه از قالیچه استفاده کنید.

 

راهکار دوم، تعویض درها

جالب است بدانید که در بازار هم درهای توپر وجود دارند و هم درهای توخالی که در هنگام خرید حتما به این موضوع دقت داشته باشیددرها به علت توخالی بودن، اغلب نمی توانند عایق صدا باشند . درهای تو پر بهتر از درهای توخالی مانع انتقال صدا هستند.

 

 

راهکار سوم، بهبود کیفیت پنجره ها

برای اینکه مطمئن شوید سرو صدا از کوچکترین منافذ پنجره به درون خانه راه نمی‌یابد، بهتر است از درزگیر اکوستیک برای پوشاندن درزها و ترکها استفاده کنید. جایگزین کردن پنجره‌های موجود با  پنجره دو جداره و  سه جداره به طور ویژه ای مانع از نفوذ صداست،البته دقت داشته باشید که حتما از پنجره دوجداره واقعی استفاده شود-صرفا دو جداره بودن تاثیر آنچنانی ندارد و باید استانداردهای دوجداره در آن رعایت شده باشد.

 

 

راهکار چهارم،استفاده از رنگهای جاذب صدا

جالب است بدانید که بعضی رنگهای جاذب صدا قادرند انتقال صدا را تا 30 درصد کاهش دهند. شرکت‌های تولید رنگی وجود دارند که قادر به تولید رنگ ساختمانی با قابلیت بالای جذب صدا هستند و با توجه به این موضوع انتخاب ساده ای در پیش رو دارید.

 

 

راهکار پنجم، استفاده از کتاب و کتابخانه

علاقه مندان کتاب، شما خوش شانس هستید. کتابخانه‌ها و کتاب هایی که درون آن قرار می‌گیرند مانند یک مانع در مقابل انتقال صداهای ناخواسته عمل می‌کنند. برای جلوگیری بهتر از انتقال صدا ، مطمئن شوید فضای خالی زیادی در قفسه ها نیست و البته جایگیری کتابخانه نیز تاثیر بسزایی در این زمینه دارد.

 

راهکار ششم، پرده را فراموش نکنید

همانطور که می‌دانید از مزایای پرده، تعدیل نور خورشید در اتاق‌هاست. با این حال،  پرده‌ها می‌توانند مانند یک عایق صدا عمل کنند، بخصوص اگر از پارچه های ضخیم، پشمی یا مخملی باشند. برای بهره بردن از حداکثر خاصیت عایقی پرده ، مطمئن شوید که پرده، دیوار بالا و پایین پنجره را نیز پوشش داده باشد، مطمئنا انتخاب طرح مناسب با فضا نیز تاثیر بسزایی در این زمینه دارد ،با وجود انواع پرده در بازار داخلی و یا بهره گیری از مشاوره یک طراح داخلی میتوان بهترین نتیجه را از این موضوع گرفت.

 

 

راهکار اخر، عایق کاری

عایق کاری سقف و دیوارها نیز، یک تصمیم ساده است، که اغلب نادیده گرفتشه می‌شود و باید گفت که در این زمینه نیز با متریال متفاوت که برخی از آنها جدیدا وارد بازار شده اند میتوان سقف ها و دیوار ها را عایق کاری کرد، البته دقت داشته باشید هر متریالی در این زمینه مناسب نمی باشد و باید به مسائل ایمنی نیز توجه ویژه داشته باشید.

 


  • ۹۷/۰۲/۱۶
  • پریسا پیران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی