مبتکران صنعت سکویا

پارکت و لمینت

مبتکران صنعت سکویا

پارکت و لمینت

  • ۰
  • ۰

خانه هوشمند ، بخش 2

خانه هوشمند چگونه عمل می‌کند؟

تصور کنید که خانه شما یک کامپیوتر بزرگ است. اگر جعبه یا درواقع CPU خانه را باز کنید، می‌توانید انواع سیم‌ها، اتصالات کوچک و بزرگ، سوئیچ‌ها و دیسک‌های چرخان را مشاهده کنید. برای اینکه بتوانید از هر بخش این سیستم استفاده کنید به یک دستگاه ورودی نیاز دارید مانند یک ماوس یا صفحه کلید. اما مهمتر از همه این است که تمام این اجزا با هم بتوانند کار کنند.
بنا به عقیده ایرا برادسکی، روزنامه‌نگار تحقیقاتی Computerworld دو چیز برای ایجاد خانه هوشمند لازم است. اول سنسورها، محرک‌ها و لوازمی هستند که دستورات را اجرا کنند و اطلاعات وضعیت را فراهم کنند. این دستگاه‌های دیجیتال در حال حاضر در لوازم خانگی همه جا موجود است. دومی پروتکل‌ها و ابزارهایی است که همه‌ی این دستگاه‌ها را به ارتباط با یکدیگر قادر سازد. به نظر کار مشکلی می‌آید اما برادسکی معتقد است که برنامه‌های گوشی‌های هوشمند، هاب‌های ارتباطی و سرویس‌های مبتنی بر ابر، راه‌حل‌های عملیاتی را می‌توانند در حال حاضر اجرا کنند.
اولین موج از دستگاه‌های خانگی هوشمند، سیستم‌های مدیریت انرژی خانه (HEMS) بودند که دارای سخت‌افزار و نرم‌افزار بودند و از این طریق می‌شد سیستم گرمایشی و سیستم تهویه مطبوع خانه را کنترل کرد. با پیشرفته‌تر شدن سیستم‌ها و استانداردهای وسایل هوشمند، خانه هوشمند امروزه از هر موقعی هوشمندتر شده است.

 

ویژگی‌های خانه هوشمند

دانستن این امر مهم است که خانه هوشمند را می‌توانید بر اساس نیازهای خود سفارش بدهید. برای اینکار ابتدا باید از ویژگی‌هایی که خانه هوشمند دارد و می‌تواند این ویژگی‌ها را در اختیار کاربران خود قرار دهد اطلاع پیدا کنید.

با ترموستات هوشمند، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید

صرفه‌جویی در انرژی یکی از مسائل مهم است که در سیستم‌های پیشرفته نوین به آن بسیار توجه می‌شود. مصرف انرژی در خانه هوشمند را می‌توان با یک ترموستات هوشمند قابل برنامه‌ریزی تا هر نقطه‌ای بنابر نیاز‌های شخص کاهش داد.

دسترسی به کنترل درب

در خانه هوشمند می‌توان درب‌ها را از طریق سیستم‌های امنیتی کنترل کرد. این سیستم امکاناتی چون قفل و باز کردن درب از هر مکان، دسترسی به مانیتورهای درب، کنترل نور برای حفاظت بیشتر از یک فضا و حتی امکان ایجاد رمز دسترسی مخصوص مهمان یا کودک برای دسترسی مختص به خودشان را به کاربر می‌دهند.

نظارت تمام خانه از طریق ویدئو

خانه هوشمند دارای انواع دوربین‌های ویدئویی HD برای کمک به نظارت بر درب‌ها و نقاط ورودی خانه است. همچنین دوربین‌هایی مخصوص افرادی که دارای کودک یا حیوان خانگی هستند در این خانه‌ها وجود دارند تا به نظارت بهتر کمک کنند. شما می‌توانید در هر زمان و مکانی به این ویدیو‌ها دسترسی پیدا کنید.

کنترل نور

خانه هوشمند به شما امکان می‌دهد که در هر فاصله‌ای از خانه امکان خاموش و روشن کردن هریک از چراغ‌های خانه را داشته باشید.

کنترل خانه هوشمند با استفاده از تن صدا

وسایلی چون Amazon Echo و Google Home که اسپیکرهایی هوشمند هستند، می‌توانند در ادغام با خانه هوشمند اجازه‌ی کنترل تمام عملکرد‌های خانه را با استفاده از صدا به شما بدهند. تنها لازم است که فرمان لازم را به خانه خود بدهید. مثلا "درب گاراژ را ببیند" یا "تهویه مطبوع را در درجه 72 تنظیم کن"!
اینها تنها بعضی از ویژگی‌های خانه هوشمند هستند. تنها کافی است به نیازهای خود فکر کنید. خانه هوشمند می‌تواند تمام آن‌ها را برای شما برآورده کند.

هاب هوشمند چیست؟

هاب هوشمند یک نقطه مرکزی است که می‌توان از طریق آن تمام جنبه‌های خانه هوشمند را کنترل کرد. کنترل پنل داخل خانه به شما اجازه می‌دهد تا در هر مکان و زمانی با خانه هوشمند خود ارتباط برقرار کنید و بر تمامی وسایل آن کنترل داشته باشید.

 


  • ۹۷/۰۲/۱۰
  • پریسا پیران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی